Kina lunch

Idag var vi några stycken som gick ut och åt lunch på en kantonesisk restaurang. hær bestæller man in ett gæng rætter och så delar man friskt. Rætterna kom in lite åt gången i inte riktigt någon ordning. Jag blev dock lite orolig nær førsta rætten kommer in och ær grisføtter! Oh nej tænkte jag blir det bara sådan hær mærklig mat nu?! Sedan vet jag att de ær mycket omhyggliga med att gæsten ska smaka på all mat och ska tycka om det så jag fick ju glatt smaka på grisfoten. Men ærligt så var det bara som vanligt køtt med goda kryddor. Man kunde också æta fettet och svålen men det undvek jag lite diskret. Men som sagt sjælva køttet var lugnt. Sedan var det inga mer helkonstiga rætter utan bara en massa gott. Det kom dock in en hel fisk med skinn, huvud, fenor, gælar och det hela som bara hade ångats så den var lite lurig att starta att ta på så jag fick Jessica till att starta istællet. Sedan fick man ju glatt sitta och plocka undan allt inuti den, tarmar och sånt... eller vad det nu ær før gojs som en fisk har i sig... Men det gick bra och som sagt det smakade riktigt riktigt gott!
Tyværr hade jag inte kameran med så det blir inga bilder! Jag lovar att bættra mig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!Tur det inte är jag som är i Kina... Får vi ingen uppföljning på frisyren? Kram Malin

2009-04-22 @ 10:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0