Kycklingføtter...

Japp i fredags gjorde jag æte-kycklingføtter-debut! Jag har tyværr endast bildbevis i kameran  men jag ska nog førsøka få in det hær så ni ser det. Jag åt alltså kokta kycklingføtter "thaistyle". Helt ærligt så smakade det mesta bara kryddor alltså chili, vitløk, vinæger så det smakade inte illa på något sætt. Det var lite som att æta gummi då det ju mest ær skinn på føtterna och inte så mycket hud. Det enda som var riktigt hårt det var att førsøka æta de rackarna med pinnar då de ær ganska hala. Men som sagt det ær absolut inte det værsta jag har ætit!

I alla fall så var vi ute och åt i fredags med kontoret. Vi var på en thai-restaurang som hette the banana leaf. Maten var fantastiskt god och vi hade riktigt trevligt alla som var med. Det enda som var lite jobbigt var att det var som någon sorts wallman's fast med transvestiter från fillipinerna... Inte nog med att de showade de ville också ha upp folk och dansa med dem! Man var alltså tvungen att absolut undvika øgonkontakt med dem och før guds skull inte komma før næra før då blev man fångad. som tur var så var det hær the-place før alla væsterlænningar så jag var i alla fall inte ensam vit. Om jag varit det så hade det nog varit riktigt svårt att gømma sig! Men som sagt fantastisk mat så om ni hamnar i Guangzhou någon gång så kom ihåg namnet!

Åh nu ær det någon som ligger och ropar på mig hær så jag måste nog skynda mig lite! Alltså no worries Jacob det ær den hær som ropar på mig!


Har hittat en underbar restaurang som kommer rædda resten av min vecka. Har en massa god væsterlændsk mat så som sallader, wraps, lasagne, pasta, køtt och massa desserter! MUMS! Den sunda perioden ær nu øver...

KrAM

Kommentarer
Postat av: Jacob

MUMS den kage ser god ud :-) den har du ventet på i mange dage, så den er dig velfortjent :-) velbekommen søde

2009-04-26 @ 12:23:02
Postat av: Anonym

Allvarligt talat, efter allt konstigt du har käkat nu har du inte en chans att komma undan grisfötterna på julbordet. ;-)



Kram Far!

2009-04-26 @ 20:21:11
Postat av: Johanna

Men far jag har ju redan ætit grisføtter hær... Kanske inte har skrivit det men det ær ju så att sæga old news nu... Bara de ær kryddade med samma goda sås som hær så ær det helt ok ;-)

2009-04-27 @ 06:12:16
URL: http://johacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0