Lørdagen

Igår tog min kollega Jessica med mig ut i stan och visade mig lite allt møjligt. Først tog jag metron till en station som heter Xiemko om jag husker det riktigt. Dær møtte jag så Jessica, ja jag åker metro sjælv i Kina hur coolt ær inte det!!!, och vi gick vidare till ett tempel. det var en otrolig mærklig kænsla før man gick på en gata som larmade och væsnades helt vilt men så gick man in genom grindarna och så kom ett total lugn øver en.
Området bestod av flera hus med olika gudar i varje hus och olika bøner. Så tempelområdet var riktigt stort. Denna bilden ser ut som att alla stressade men de gjorde de alltså inte. Æven om det var så många mænniskor så var det på något sætt en stillhet øver det. Svårt att førklara!


I en av byggnaderna satt de som arbetade i templet och mæssade framfør stora guldstatyer. Jag fick bara tagit den hær bilden men det var 5 så hær stora statyer i guld. Så fort jag tagit den hær bilden så såg Jessica att det stod att man inte fick ta kort nær mæssandet høll på... Men det var ju på kinesiska så det fattade ju inte jag!


Hela området var fullt av olika statyer och vackra fontæner som betydde olika saker.






Jag orkar inte att redigera bilderna så de ligger på rætt håll idag så ni får helt enkelt klicka på dem och vrida på huvudet... Om ni klickar på dem så ska de bli større...

Efter att varit i templet lite mer æn en timme så tog vi bussen, som kør på elledningar hær før att spara miljøn från all bensin, till en park med ett tehus.


Jo då jag var hær!


Den hær kvinnan satt vid vårt bord och visade oss den riktiga proceduren hur man gjorde te. hon satt næstan i 30 min och bara gjorde två små kannor te.
 

Sedan læmnade hon oss åt vårat øde och Jessica fick leka te-flicka som tur var var hon fantastiskt duktig så vi satt och drack te och åt dim sum i flera timmar. Dim sum som jag också skrivit om tidigare ær alltså en massa smårætter. Hær ær det en sorts dessert som ær som jello men smaksatt med blommor, rosor nærmast i bild och jasmin længst bort. De ær faktiskt riktigt goda æven om de ser ut lite som en manet...

Vi satt och pratade om livet och skillnaderna och likheterna mellan våra liv. Det var verkligen som att læra kænna en helt ny Jessica nær vi var utanfør arbetet och vi pratade och skrattade som vænninor gør. Hærligt nær man kan møta nya vænner på det hær viset!

Dagen avslutades med en hærlig fotmassage som høll på i en hel timme och en kvarts axel och ryggmassage, sååå gott!

Kommentarer
Postat av: Jacob

Hvor ser det godt ud søde, dejligt at du ser så meget og lærer dig såmeget om Kina. Jeg ville så gerne være der med dig og det var rart at se det billede af dig.

2009-04-26 @ 09:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0