Tillbaka!!!

Så nu är jag tillbaka i Köpenhamn igen. Skönt men ändå sorgligt. Har haft en superskön semester i Varberg med nära och kära. Jacob har ju redan skrivit om det mesta så jag har nog inte så mycket mer att rapportera tror jag. Vill bara tacka alla i Varberg som har hjälpt till så vi kunde få en sån fantastisk semester med utlån av lägenheter, cyklar, barn, studsmattor och allt annat =)

Jag kom hem sent igår kväll och vi packade bara upp lite sedan i säng. Jacob gick upp halv åtta i morse så då vaknade jag också men låg och myste någon timme innan jag gick upp. Sedan har det varit fullt ös idag då jag leker festfixare! Jacob har födelsedagskalas på lördag för 14 personer så då ska det ju ordnas en hel del... Idag har jag storhandlat (med betoning på stoooor), kokat rabarbersaft till kalaset, kokat choklad och hallonmarmelad bara för att jag var nyfiken, putsat 2,5 kg fläskfile och marinerat den och just nu är jag i gång att baka foccacia. Imorgon blir det bakning av 3 olika tårtor, steka fläskfilen och stoppa den i den andra marinaden, göra potatissallad och göra klart dressingarna så ingen vila då heller. Men jag ÄLSKAR det! Jag tycker det är så fantastiskt kul att planera, handla, fixa och dona i flera dagar för att ordna en mysig fest.

Var nere hos Stine och Casper en tur ikväll och åt supergod gazpacho, I like! Vi bjuder igen imorgon men vad ska jag laga?! Får inte vara allt för avancerat då jag har en hel del saker igång i köket hela dagen, några tips?

Angående bilder så är vårat internet så långsamt så jag har helt enkelt inte tålamod att lägga in några. Det får bli nästa vecka när vi förhoppningsvis får 20 mb up running! Wohooo!

Ut till degen som jäser, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0