Lördagen

Nu ska ni så få höra om min sköna lördag som jag haft helt för mig själv! Jacob har nämligen ordnat Nicolais svensexa idag så de har varit ute och lekt hela dagen. Därför jag varit lite försiktig med detaljer om helgen innan så jag inte försagt mig... haha

Började dagen med jogging men oj oj oj det gör verkligen tokont i mina smalben fortfarande, inte så bra... Men jag fick gjort sträckan på vanlig tid i alla fall så det var ju skönt! Sedan in i duschen och god frukost med älsklingen.

När jag hade droppat av Jacob och Casper ute där de skulle kidnappa Nicolai så åkte jag till stranden. Stekte mig i några timmar, sååå skönt, bara ligga och läsa och lyssna på musik. Sedan var det dags att åka hem för att ordna lite =)
Började med att fixa lite på balkongen och plantera om våra solrosor som växer och växer som de tonåringar de är! Jag sådde fröna för ca 2 veckor sedan!


Vi har även fått smultron av Ulrica! Och vi har en massa sallad, kryddor och blommor, se vad fina de är!





Så kom vi till bakning och det blev skräddarkakor som jag minns att mamma alltid bakade förut. Smakade självkart lite och mums mums.  Orkar inte vända bilden, sorry....



Nästa bakverk fick bli kanelbullar fast denna gången gjorde jag halva degen med Nutella. De ser riktigt goda ut men jag har faktiskt inte smakat än, får bli till kvällskaffet!


Nästa projekt blev tvätten så några maskiner har jag hunnit med också innan jag lagade mat. Skulle gjort ceasarsallad men jag har ju köpt fel fisk! Jag hade köpt sardiner och inte sardeller så det blev lite svårt att göra dressingen... Någon som vet vad sardeller heter på danska?!?!?! Men det blev en sallad med thai kyckling istället. Mumsigt!



Nu sitter jag i soffan med en god drink som jag blandar på rabarberdrickan jag gjorde igår kväll (samma som jag gjorde för några veckor sedan) och vitt vin.

hoppas ni också haft en mysig dag! Nu ska jag sätta på Gran Torino och så blir det kaffe, bulle med nutella och mys pys i soffan. Kram!

Kommentarer
Postat av: Peter

Ej, hvor vildt at den film allerede er kommet på DVD!

2009-06-27 @ 22:24:49
URL: http://barselsbilleder.blogspot.com
Postat av: Johanna

Peter allt jag läser just nu är piiiiip... Jeg fick låna den av en vän, visste ikke att den ikke fands på dvd ännu. hahaha

2009-06-27 @ 22:34:43
URL: http://johacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0