Allerkologen sa...

... oj oj oj här har vi lite att jobba med... Jo tack!  Tell me something I don't know.
Men han var i alla fall snäll och trevlig och det var inga som helt problem att få både starka kortisontabletter, vanliga allergitabletter och det coolaste av allt - en sån spruta som man sticker in i benet om man håller på att få anafylaktisk chock. Hur coolt är inte det!!! Alltså jag ber vid gud att jag aldrig behöver använda den, men ändå! Ha ha ha. Han blev faktistk helt chockat när jag sa att min läkare inte ens ville ge mig cortison piller. - Det var jag bara tvungen att ha, det var ju det  minsta man kunde begära! Så som sagt nu har jag byggt på mitt medicinförråd lite mer. Gjorde astma prover också och hon trodde att jag gjorde mig till så jag fick göra om det 4 ggr. Sedan förstod hon att ok - tjejen har taskiga lungor eller världens sämsta kondition. Gav mig lite (läses tillräckligt mycket för hjärtklappning och allvarliga skakningar) medicin. Vänta en kvart. Blåsa igen och hoppsan, så var jag som en "normal lung människa". 

Så nu får vi se om jag kanska ska starta med hyposens (allergi vaccination) igen. Ska tillbaka den 17 december och få svar på mina blodprover och diskutera om det är möjligt att ge mig sprutorna, han var lite orolig för att jag skulle reagera dåligt då jag har så många andra allergier. Vi får se =) Bara skönt att bli tagen på allvar!!!

Nu laga köttfärssås och spagetti som blir kvällsmat. Och när ni gör köttfärssås därhemma så kom ihåg att ha i en slatt gott rödvin och lagerblad - mumma! Ger såsen helt ny mustighet och karaktär.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0