Barnvakter

Igår ringde alarmet 0840 och som jag skrev i tidigare inlægg så var jag næst intill medvetsløs. Men efter ca ½ timme av vimsande omkring i lægenheten før att bli klart så kom den lilla solstrålen Emilia och livade upp mig. Emilia, Jacob och jag tog en lång promenad, åt brunch, handlade lite på føtex och gick sedan hem och myste och lekte. Under tiden var Peter och Merete på bio och såg en ny Disneyfilm. Oj vad hærligt det var att "leka familj", en riktig supersøndag. Och jag måste sæga att jag tror det var tack vare Emilia som vi øverhuvudtaget øverlevde dagen. Sjælvklart var vi trøtta men det var ændå ok. Nær Peter och Merete kom før att hæmta henne gick hon dock fullstændig amok och børjade gråta, gråta, gråta. Så barnet hamnade i vagnen på balkongen før att sova lite middag, och vi andra føljde gott exempel och landade i varsin soffa och sæng och godnatt. Så hærligt med vænner dær man kan gøra precis som man vill =)

Kvællen bjød inte på så många aktiviteter mer æn soffa, dator och broderi. Myspys med andra ord och en dag full med værme och kærlek så man riktigt kunde tanka upp med energi till denna veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0