Paj!

Ja ikväll ska vi på kräftskiva hos Lasse och Ann-Dorte. Jag har inte varit på någon på i alla fall 4 år men idag ska det som sagt bli av. Problemet är bara att eftersom jag är enda svensk här och danskarna inte har det så har det varit upp till mig att se till att vi har allt man behöver till en ordentlig kräftskiva. Det i sig är helt fint men om man inte varit på någon på 4 år så har man faktiskt ingen aning längre... Så nu har jag fått säga en massa olika saker man ska ha och helt enkelt fått låtsas att det är dem sakerna man ska ha. Får bara hoppas att de inte dubbelkollar med sina svenska grannar, för det är väl sill, köttbullar och prinskorvar man ska ha?

Jag har i alla fall fått ansvaret för att göra västerbottenostpaj (världens längsta ord?) så nu har jag rivit ost i massor, ordnat pajskal och ska snart swosch in i ugnen. Sedan ordna chilidippen vi ska ha och till sluta baka kladdkakan som vi ska bjuda Peter och Merete på imorgon. Sen är jag klar för party! (Snapsen ligger i frysen och Lasse har bryggt egen öl som väntar hemma hos dom)

Imorgon kl 09 knackar det på dörren och då ska vi vara barnvakt åt Emilia... men vi väljer helt enkelt att inte tänka på det idag... det får vi tänka på imorgon... Ha ha ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0