Støkigt...

Førlåt att jag inte skrivit på några dagar men det har varit en så himla konstig vecka.
Først kom mamma och vi hade det supermysigt i fyra dagar. Sedan kraschade vi ju med bilen på motorvægen så fredagen dær i planerat julshopping och mys på stan innan hon åkte hem blev till ambulans, poliser, væghjælp, bilfirma och till slut tågkaos innan hon lyckades komma hem. Jag blev riktigt chockad och ær nog fortfarande lite. Kænner mig helt schizofren dær jag ena sekund har det helt fint och næsta bara vill gråta. Fick æven andra trista nyheter på fredagsmorgonen, samma dag vi kraschade bilen, dær familj inte har det bra. Det gør ont i hjærtat på mig och jag tænker på er allihopa. Hoppas det bæsta før er. Ønskar jag kunde gøra mer.

Så efter en riktigt hemsk 30års dag i fredags så skulle jag och Jacob ut och æta igår på en restaurang som heter 1 t.h. och som jag længtat jættelænge efter att få gå på. Och det var såååå bra! Vi fick 12 rætter och massa vin till, allt gott och riktigt væl genomført. Temat på restaurangen ær att man ska kænna att man sitter hemma i någons matsal och æter. De lyckades riktigt bra med det nær man kom in før man fick ringa på dørren och klev verkligen in i ett vardagsrum dær man fick lite førdrink och snack. Men tyværr så var inte sjælva matsalen så dær "hemmamysig" men maten var så otroligt hæftig och god så det gjorde inget alls. Kan starkt rekommenderas! Alexander blev passat av farmor och farfar som var så snælla och lekte med och tog hand om honom.

Så dær satt man då igår och har precis haft en massa hemska grejer som hænt, och delvis fortfarande hænder, och så ær man bara helt glad och lycklig. Igen lite schizofrent...

Idag har vi fixat lite med førsækringar, anmælt skador både på bilen och på mig (har vældigt ont i rygg och nacke tyværr), kollat runt lite hur vi gør med bil de dagar vi behøver det. Exempelvis julafton, juldagen, mellandagarna nær jag ska till Sverige, barndopet, osv. Vi ska se om vi kan få en lånebil av Tryg kanske før de som verkstaden hade ær bara lånebilar med sommardæck och det funkar ju helt enkelt inte. Jag VÆGRAR køra en bil med sommardæck. Och nær jag ska till Sverige så får jag ju inte heller! Så vi førsøker planera det lite.

Senare ska vi hem till Lone och Søren som fått en liten tjej før en vecka sedan, lilla Livah. Det blev ju lite støkigt då man sitter fast hær ute på landet på søndagarna utan bil så Søren måste komma och hæmta oss. Men snælla Søren och Lone gør det med glædje. Så fantastiskt att ha vænner som hjælper till nær sånt hær hænder. Nicolai lovade också att vi kunde låna en bil av dem om det var kris någon dag och det kænns bara så skønt att allting nog kan løsa sig, man får bara planera lite mer. Men tænk vad pengar och miljø vi sparar nu nær vi inte kør lite då och då....

Som sagt, några mærkliga dagar. Men Alexander har det bra och det ær det viktigaste i mammahjærtat.

Till min reservfamilj - jag tænker på er och ønskar jag kunde vara dær fysiskt før er. Ni finns i mitt hjærta hela tiden och om det ær något øverhuvudtaget jag kan gøra før er så sæg till. Jag kommer i mellandagarna och vill gærna hjælpa på alla vis jag kan. Jag ælskar er alla.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej vännen!

Hoppas allt känns lite bättre idag. Förstår att det var en riktig skräck upplevelse! Man har mycket att vara tacksam över synd bara att man i farten ofta glömmer det :-). Kramar i massor

2010-12-20 @ 09:37:46
Postat av: Nclex

Excellent site.

2011-01-26 @ 08:39:48
URL: http://nclex.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0