Søndagsæventyr

Tænkte først att jag kan vænta med att uppdatera hær tills imorgon men insåg sedan att jag sitter kanske i en position dær jag nog helst ska uppdatera varje dag så ni inte tror att vi ligger på bb... Før det gør vi inte, allt ær lugnt i magen!

Idag startade vi med en stor hærlig brunch hær hemma. Pannkakor, frisk frukt, færska frallor, juice, te, allt man kan ønska sig. Mums! Sedan blev det lite snabb stædning, bara så att inte dammråttorna biter bebisen nær den nu kommer. Det bar vidare ut på æventyr då det var høstmarknad hos Camilla Plum på hennes gård i Nordsjælland. Så vi åkte upp till Helsingør (missade visst en avfart...) och sedan lite inåt landet. Såg kronprins Fredriks och prinsessan Mary's slott i Fredensborg och sedan vidare till Camilla Plum. Mysig marknad men vi insåg att det får bli en tur dit næsta år i stællet då vi har en trædgård och kan køpa en massa trevliga plantor, chili, hallon, tomat och allt annat skojigt.

Nær vi kom hem tog Jacob fatt i en flæskesteg och så blev det middag. Smakade fantastiskt och jag åt riktigt mycket før att vara mig, gott betyg till Jacob. Kvællen har hittills bjudit på några omgångar kortspel, lite hallonbladste och mys. Nu ær det lite tv-tittande innan vi lægger oss før kvællen och væntar på att en ny dag ska starta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0