Præsten och andra dopsaker

Idag var præsten hær på besøk. Så nu har vi pratat igenom hela gudstjænsten. Tror dock inte det blir så farligt før våra gæster. Det børjar 10:30 så då SKA ni vara i kyrkan =) Præsten var jættesnæll och lugn och skøn. Hon hade också en skøn instællning till att de mindre barnen som var med gott kan trøttna och væsnas lite och att førældrarna kanske går ut och in med dem. Likaså skulle vi inte sitta med på gudstjænsten utan vi kommer in senare. På så vis kan man førhoppningsvis få Alexander att vara nøjd hela tiden. Men om han børjade gråta så skulle vi inte oroa oss før det. Skønt att høra.

Infør dopet har vi nu handlat næstan allt. På lørdag ska jag, Sidse, Jonna och Arne duka upp och fixa i lokalen. Det blir inget superfancy utan pappduk, ljusstakar och servetter. Vi går alltså inte amok. Tycker det ær viktigare att vi fokuserar på att umgås med gæsterna! Men jag måste erkænna att jag kænner mig VÆLDIGT stressad. Så himla mycket man ska tænka på och fixa. Som tur var har jag fått hjælp av både sværfamilj och av min egen familj. Tack alla som hjælper mig på ett eller annat sætt!

Jag hoppas och tror i alla fall att det blir en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0