Kameran

Just det ja glømde ju sæga en sak. Jag var så jækla klantig igår så jag glømde min kamera på kontoret vilket innebær att jag inte har en enda bild! Sorry før det men jag lovar att leka extra mycket turist i helgen nær jag faktiskt ær turist...

En sak till jag gjorde bort mig riktigt riktigt riktigt j-vla ordentligt imorse! Vid frukosten så får man sjælv leta upp ett ledigt bord och sætta sig dær. Jag hittade så ett bord dær man tydligt såg att någon suttit och denna någon hade anvænt 5 tallrikar, 1 djup tallrik, 2 glas och en kaffekopp. Det var tomt dær ett bra tag såg jag då jag tittade på bordet nær jag rostade mitt brød. Rosten hær tar ca 8 min innan något hænder alls så det var i alla fall tomt den tiden. Så jag går dit och sætter mig, en kille kommer och dukar av och sedan efter ytterligare ca 10 min så kommer en man och blir helt førvirrad. Det var hans bord! GAAAH vad pinsamt! Jag hade ju helt glømt hur långa pauser de tar nær de æter frukost hær, han hade så gått ut och røkt och skulle nu æta lite mer... Først børja han skælla på servitriserna och jag fattade inte att det var på grund av "mitt" bord så jag åt lugnt vidare tills han børja peka åt "mitt" bord och ropa. Inser att jag gjort något galet och børjar få så dær ont i magen man får nær man inser att man gjort något fel och håller på att skæmmas ihjæl... MEN då tar jag fram mitt "jag-ær-væsterlænning-och -fattar-ingenting"-kort. Jag ber så klart tusen gånger om ursækt och sæger att ja men dær jag kommer från så delar man bord i matsalen om man ær ensam. Ursæktar før kulturkrocken och erbjuder mig vænligt att flytta på mig. Men han smilar bara och går från att vara fly førbannad, helt vildt sur, till att vara mycket glad och nej nej inte skulle jag flytta mig han satte sig så gærna vid ett annat bord. Kan lugnt sæga att jag drog en lættnadens suck att han gick på den enkla... Nær jag sedan gick så bad jag ænnu en gång om ursækt men han log bara och ønskade mig en riktigt trevlig dag i Guangzhou och hoppades att jag tycket om staden... Tur man ær total væsterlænning ibland! Ska nog akta mig mycket noggrant från att sætta mig vid fel bord i fortsættningen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0