Sojamjølk...

... ska man ju gærna drick nær magen inte ær så glad før laktos. Så jag har ju lydigt hållt mig borta från mjølk och istællet satsat på sojamjølk i kaffet, sojayoghurt till frukost och allt sånt. Vill ni veta något roligt?! Sojamjølk kommer från sojabønan som ær en baljvæxt. Tro piiip att jag fick en allergisk reaktion mot bønor hæromdagen fastæn jag inte ætit baljvæxter på evigheter - jag har ju før kattsingen hællt i mig en liter baljvæxt i veckan - något som jag nu ær riktigt allergisk mot! Livet ær så jækla orættvist! Nu ligger jordnøtter, bønor, sojamjølk, linser, allt sånt i stora farozonen. Ja ja, så går det nær man førsøker undivka en allergi - då får man en annan!

Någon som har något tips på vad man ska dricka i kaffet om man inte tål laktosen eller sojamjølken?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0