Har det lite bättre

Jag har det helt klart bättre idag. Ingen feber, fantastiskt! Tyvärr så innebar det ju också att aptiten återkom så idag var jag tvungen att laga mat igen. Det blev lax med spenat och fårost. Riktigt gott och supernyttigt. Nästan inga kolhydrater och massa sunt fett i laxen och avocadon. Enjoy!


2 pers
2 laxfiléer
soja
citronpeppar
2 msk honung
sesamfrön
1½ dl matlagningsgrädde
8 st soltorkade cherrytomater
300 g babyspenat eller annan färsk spenat
balsamsirap
200 g getost

Pensla laxen med olja. Ringla över lite honung och strö över citronpeppar. Avsluta med att strö över sesamfrön. Jag orkade inte rosta dem först men det kan du självklart göra om du vill!
Skölj spenaten riktigt riktigt noga i massa färskt iskallt vatten. Lägg i en ugnsfast form. Lägg över de soltorkade cherrytomaterna, ta gärna med lite olja från burken, den smakar mums! Häll på matlagningsgrädden. Skiva getosten och lägg över spenaten avsluta med att ringla över lite balsamvinäger.


Lägg till sist på laxen över det hela och skjuts in i ugnen. 225 grader i ca 15 min. Bara så laxen blir så det passar er, akta bara så den inte blir torr!


Jag gjorde också en liten kikärt sallad till. Blandade bara ihop en burk kikärter, en liten gul lök, en burk majs, vinäger, lite olivolja och lite chili. Allt efter smak. Servera det hela med färsk avocado!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0