Pastagratäng




Jag hade en massa pasta slattar kvar i olika paket så idag lavede jeg pastagratäng med broccoli och bacon, mums!

Här följer receptet... på en höft...

6 port
Pasta lagom till 6 pers
2 pkt bacon
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
5 dl creme fraiche
2 dl mjölk
250 g riven god ost
salt
peppar

Hacka lök, vitlök och broccoli i lite mindre bitar.



Stek bacon, lök och vitlök i en kastrull. Låt det steka ordentligt så det får färg. Häll i broccolin och stek ca 2 min. Häll i creme fraiche, mjölk, salt och peppar. Låt det bli ordentligt varm ha sedan i halvdelen av osten och låt det hela smälta ihop.

Koka pastan. Häll av vattnet och blanda ihop pastan och bacon/broccoli såsen. Häll upp det hela i en stor form eller i två små.


Strö över sista osten och gratinera i ugnen på 250 grader ca 10 min tills osten smält och fått fin färg. Servera med kokt broccoli som vänts i olivolja, citron och salt. Tack Neis för tipset ;-)

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: sandra

såg gott ut=)

2009-03-19 @ 20:30:15
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Marie

Det ser jättegott ut. Vad hungrig jag blev. Har nyss pratat med pappa och gett honom adressen till din blogg. Ni verkar ha det bra så det frågar jag inte. Själv börjar jag riktigt vänta på våren men nu ska det komma mer snö Inte kul

Kramisar från mig

2009-03-23 @ 20:32:13
Postat av: Annlou

Jösses vad gott! Vill ha vill ha vill ha :)

2009-03-26 @ 17:37:58
URL: http://frokenpysslig.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Glad att ni tycker om det! Kan avslöja att det funkar riktigt bra att frysa in och använda som lunchlåda också. Jag hatar annars mat som frysts och tinats men det här var riktigt gott även efter upptining och lite microvågor =)

2009-03-26 @ 19:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0