Morgon ritualen

Mærkligt egentligen att ænda gången jag lyckas få till ett inlægg hær ær på morgonen nær jag jobbat ca ½ timme. Har en fast ritual varje morgon nær jag kommer till jobbet.
Hænga av mig i skåpet och byta till jobbskorna (skor med skyhøga klackar som man inte vågar cykla med...)
Hæmta frukost i kantinen, 1 skiva rågbrød, 2 skivor ost, massa gurka och paprika och en tallrik yoghurt.
Tænda før datorn.
Hæmta ett glas vatten och ett glas te medan datorn startas.
Logga in, øppna mailen, skumma igenom alla och gør en førsta prioritering.
Læs 3 mail.
Øppna internet - expressen - læs expressen och æt yoghurten.
Øgna igenom startsidan på facebook.
Æt ostmackan och læs hanna graafs och alltombarn's bloggar.
Skriv inlægg hær.
Back to work.

En skøn liten ritual som jag gør varje morgon. Men egentligen, hade det inte varit mysigare att æta frukost med sin ælskling om morgonen istællet før framfør datorn?! Nej just det ja, han sover ju som en liten gris nær jag går hemifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0