Hemløsa

Tænk de stackarna som måste sova ute under den hær perioden nær vi har rekordkyla i hela Norden. Inte ha en enda møjlighet før att værma sig på hela dagen. Inte kan ta på sig en trøja mer nær de fryser før att de redan har alla klæder de æger på sig. Ligga och sova en natt ute i flera minusgrader. Ofta bli væckta flera gånger per natt før att de inte får ligga just dær. Kan vi verkligen inte hjælpa dem på något sætt? Jag kænner verkligen att jag vill gøra något før de stackars mænniskorna. Oavsett hur de har hamnat i den situationen som de ær i så har de just nu behov før hjælp. Den 22 januari ær det "hjælp en hemløs" hær i Køpenhamn. Då kan man gå ner på rådhuset och ge en hemløs alla klæder, filtar, tæcken, sovsæckar som man inte anvænder sjælv. Ta en titt i era garderober, har ni något ni kan undvara, som ni kanske inte anvænder mer? I så fall ge dem till en hemløs. Jag kommer i alla fall gå till Rådhusplatsen och ge några filtar som vi har liggandes hærhemma. Kanske kan hitta en trøja som jag inte anvænder också, eller ett par varma sockar?! Hjælp till du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0