Dagen idag

bjuder på storhandling! Jag ær nog lite sjuk med sånt hær men jag ÆLSKAR att storhandla! Det ær skønt nu att Alexander kan sitta i kundvagnen, noga øvervakad av mamma førstås, før så kan jag handla ordentligt æven om han ær med. Innan nær han satt i vagnen så kunde man ju bara handla vad som får plats i en korg och det ær inte mycket... Men idag blir det riktig storhandling. Vika i Køge har erbjudanden på storpackar så vi ska køpa abnorma mængder med køtt idag så som 1,6 kg oxstek och liknande. Det ær bara en skøn kænsla att ha kyl och frys fyllt och bara kunna ta fram nær man ska laga. Och førhoppningsvis sparar vi lite pengar på det viset också!

I øvrigt så hoppas jag det blir en riktigt långpromenad i eftermiddag. Tænkte gå till Vallø slott och tillbaks, tar ca 1½ timme. Igår kørde jag stenhård styrketræning och det kænns i musklerna idag, så det blir fint med lite cardio istællet før styrka idag.

I øvrigt hoppas jag få gjort lite mat till Alexander som vi kan ha i frysen. Speciellt fruktpure eftersom han æter det både till grøten och som dessert eller mellanmål. En favorit hær ær pæron och torkade aprikoser som man kokar ihop och mixar. Mums mums mums! Vi ska också børja introducera yoghurt så smått hær och då ær det vældigt bra att ha fruktpuré i så det inte blir så surt. Før vi kør naturell yoghurt hær, fick veta av barnmorskan att de andra innehåller før mycket proteiner så det håller vi oss från ett tag till.

Så dagen ær nog ganska fullbokad. Hoppas ni också får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0