Dim sum i guangzhou

Har nu ætit lunch med Jessica och Ellen. Idag blev det dim sum vilket ær en massa olika plockrætter, varma och kalla. Det ær lite roligt før 50% av det de bestællde var mycket søtt. Det var over the top sweet som en toksøt dessert och allt detta åt man blandat med den "vanliga" maten. Før hær har de inte riktigt någon turordning, man æter inte først førrætt, sedan huvudrætt och till sist dessert utan man mixar allt. Det mesta var riktigt gott men några få saker hade jag kunnat vara utan. Någon inbakad thailændsk frukt som mest smakade parfym, tror jag æven åt den i Indien påminde i alla fall om samma parfymsmak... Sedan åt jag någon soppa som hade køttbitar i och en av bitarna var garanterat lunga, hjærta eller någon annan inælva før det smakade inte gott och køttkonsistensen var så dær som inælvor brukar vara... Sedan var det en dessert till som var lite væl mycket æggsmak i men den var ændå ok. Två riktiga højdare var dock 1. dim sum med rækor och kryddor i och 2. grøn te-jello som jag åt som dessert. supergoda både två, tyværr kan jag liksom inte skriva ner vad maten jag æter heter i mer detalj før alla menyer står på kinesiska, det finns nog helt enkelt inte något engelskt namn på grejerna... Mætt ær jag i alla fall så back to work!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag var dödstrött efter min Stockholmsresa och släpade mig ur sängen i morse. Och dessutom upptäckte jag att det var möte i dag också och då blev jag ännu tröttare. Men nu har jag läst blogg och skrattat så mycket så nu är jag pigg och glad igen!! Lovar att läsa varenda dag och speciellt om jag är trött och nere för det här var bättre än vitaminer. Jag tror att du ska sova i dräkten för att slippa ohyran som kan finnas i mattan! Ha det så gott och ät inget giftigt. Kram

2009-04-23 @ 10:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0