Kina-tid...

Jag fall fint i sømn klockan 2200 igår men helt pløtsligt så vaknade jag mitt i natten och kunde inte somna på næstan två timmar! Så nær klockan ringde igen klockan 06:45 så var jag helt slut! Undra hur lång tid det tar før kroppen att fatta att den ska vara på den hær tiden nu och inte kan hålla på och dumma sig med en massa jetlag. Jag ær ju helt yr av trøtthet. Det ær som nær jag jobbade nætter ungefær och gick direkt från ett nattpass till ett dagpass på något annat arbete. Eller ænnu værre kanske før nu ska jag verkligen sitta och læra mig helt nya saker och vara super-alert vilket inte ær helt lætt nær hjærnan ær som potatismos!

Jag måste också bara klaga lite på folks bordskick i den hær stan = ingenting! De smaskar och rapar och harklar sig och ær allmænt æckliga nær de æter. Så dær sitter man vid frukosten, som det absolut inte finns någonting på før væsterlænningar førutom toast och extremt sockrig marmelad, och æter lydig sina två toastskivor. Sedan kommer det en kines och sætter sig vid bordet jæmte och børjar æta sin varma kinesiska mat och låter som en jag-vet-inte-vad æckel pæckel. Jag kan sæga om jag inte hade mått illa av jetlagen så gør man det garanterat efter en frukostrunda jæmte de hær grabbarna och tjejerna! Det ær vidrigt!

Ja men så god morgon på er allesamman, nu startar dagen i Guangzhou och klockan ær 02:50 dansk tid!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Joakim

Ojdå :o

2009-04-21 @ 03:00:00
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Michaela

Godnatt, sov gott! :)

2009-04-21 @ 03:10:45
URL: http://mejx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0