Fredag

Jag och min kompis Lena hade en supermysig fredag tillsammans. Vi träffades klockan 12 och gick till apropos, ett mysigt cafe på halmtorvet, och åt brunch. Det var lite rörigt med mina och Lenas allergier, brunchmenyn och en total förvirrad servitris men till sist fick vi vår mat. Det var helt okej men jag ska ärligt erkänna att jag är mer för brunch bufféer så man själv kan välja och vraka.
När vi var mätta så gick vi upp till DGI-byen där vi tog in på spa. Sååå härligt! Vi provade allt de hade som inte kostade extra... massagestolar, aromabad, bastu-tema, ljusterapi, solarium (ja ja jag vet men 10 min en gång vart tredje år kommer inte döda mig!), bubbelpool och så vidare. Måste dock säga att bubbelpoolen det var en stor flopp då det var i det stora badhuset mellan en massa barnbassänger. Det innebar att vårat lugn fullständigt försvann när vi provade detta men så fort man kom in på spa avdelningen igen så rann stressen av en. Det häftigaste enligt mig var helt klart bastu-temat som denna gång var finskt. Det startade med en kort stund i ångbastun och sedan in i den varma "riktiga" bastun. Här inne var det 90 grader och mer vatten hälldes på de varma stenarna, helt fantastiskt! Efter ca 8-10 min här gick man ut i ett rum med iskall dusch och iskallt badkar. En snabb vända i duschen och så i det iskalla karet. Fantastiskt för kroppen! Sedan fick vi varsitt björkris som vi stod och piskade varandra med, lite mysko men samtidigt helt okej. En sista tur in i den varma bastun där man efter ca 10 min fick en skopa med isvatten hällt i nacken. Så häftig upplevelse! Det hela avslutades med en sista tur i iskaret. Verkligen en cool upplevelse och det blev faktistk aldrig för mycket så man kände puha- det här går inte.
Vi spenderade totalt 5 timmar där och den tiden gick fort. Vi var skönt avslappnade när kvällen var slut. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där men man måste vara klar över att det är "self-service" på sakerna. Man kan också beställa massage från massör men det gjorde vi inte denna gången. 
Kvällen avslutades med en bio med Jacob efter vi hade ätit middag med Mikael och Lena. Vi var inte hemma förrän kl 01:00 eller så och jag kan lugnt säga att jag var trött då! Men tack älskling för en mysig bio-tur! Och tack Lena för en underbar tjejdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0