Bilder!

Tada!!! Jag har hittat kamera och kamerasladden så här kommer lite bilder från senaste veckorna..

Det här är Emilia, Pereters dotter, som vi satt barnvakt åt när de var inne på teatern. Det var supermysigt att "leka familj" en kväll men stackarn var hostig och spydde en del. Men det ingår i paketet så hej vi klagar inte! Tack snälla Pereter för att vi fick låna dotter och hund en aften!



Här är tjejerna som jag brukar umgås med här i Köpenhamn. Det här är från schlager-kvällen hemma hos Therese i hennes fina lägenhet. På golvet - Therese, I soffan - Anneli, Lena och Rebecka. Var en supertrevlig kväll, synd bara att jag fick vänta 1 timme på tåget på natten...



Och se vad vi har köpt till köket! Är den inte fin? Alltså det är hyllan vi pratar om... Vi hittade den på DBA, typ som blocket, för 600. Hämtade den igår och inredde den på en gång. Jag älskar den!



Ikväll har jag bakat bröd, dessert till imorgon och drömmar. Jag har aldrig provat drömmar förut men det var ju busenkelt. Det får bli fler gånger!

Drömmar ca 50 stk
150 g rumsvarmt smör
4 dl socker
1,5 dl matolja
6 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornsalt (jag hade inget hemma så jag använde bikarbonat, vet inte om det kanske är samma sak?!)
1 msk vaniljsocker

Vispa smöret och sockret pösigt. Häll i oljan medan du vispar. Häll sedan i mjölet, hjorthornsaltet och vaniljsockret. Rulla till ca 50 små bollar som du lägger på en plåt. Grädda i ca 200 grader i 15 min. MUMS!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hyllan ser superfin ut! Blev det bättre plats i skåpen nu så du kan packa upp det sista. Ses snart! Kram

2009-05-30 @ 05:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0