Shenzhen

Jag spenderade alltså de två sista nätterna i Shenzhen och hamnade på fantastiska Shangri-La, ett hotell som verkigen kan rekommenderas! Det är alltid svårt att fånga lyx-känslan på bilder men här är några stycken...
Den sköööna sängen. Var som en dröm att sova i den efter mina tidigare nätter i en säng utan madrass där man bara sov direkt på träbotten med en tunn bäddmadrass... Fint inrett, smakfullt och rent!


Toaletten superfräsch med massa roliga små prover så som parfym, lotion med mera.


Hade en pool som utsikt men tyvärr är den bilden ganska suddig så jag laddar inte upp den. Gymmet var superfräscht med moderna maskiner som var elektroniska och som jag kunde använda, skönt att få sprina lite! Man fick sådan mysig, god, fluffig morgonrock och ett par supersköna fluffiga tofflor också så jag låg och myste i sängen på torsdag kväll efter en skön massage. En timmes helkropp för 90 danska... Skönt!


Personalen var också supersöta på hotellet och full service. De hade en engelsk pub där man kunde få pubmeny, en restaurang på 36 våningen som hade utsikt över hela Shenzhen och delar av Hong Kong, en bufferestaurang, en vinbar, en kaffebar, och en massa annat roligt. Då jag var ganska trött på Kina de här sista kvällarna och inte riktigt orkade gå ut i en ny stan då den är precis som Guangzhou så stannade jag helt enkelt på hotellet och skämde bort mig själv. Ska också tillägga att hotellet kostar alltså ca 500 dkk per natt vilket jag tycker är fantastiskt billigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0