Fødselsgangen...

Idag var vi på besøk på fødselsgangen før att jag skulle få se hur det såg ut innan det var dags. Detta gør man normalt inte hær i Kbh men vår snælla jordmoder kom en halvtimme før tidigt till arbetet så hon kunde visa oss det. Och jag kan bara sæga HJLÆÆLP! Fy vilket otroligt æckligt, slitet och fruktansvært stælle. Jag førstår inte hur man kan begæra att kvinnor ska føda små søta bebisar i den miljøn?! Allt var verkligen slitet, grått, olæckert och bara hemskt. Dær fanns två rum som låg lite mer avskilt och som hade lite mysigare stæmning, men fortfarande verkligen inget mysigt eller rogivande på något sætt, så vi hoppas vid gud att vi får ett av dem rummen. Det var vældigt tur att vi fick se det redan nu dock før hade jag kommit dit upp nær det var dags så hade jag børjat gråta och gett upp, det hænde næstan idag nær jag såg det. Nu har vi i alla fall sett det och vi kan tænka øver hur vi kan gøra det lite mysigare och ta saker med oss nær det nu ær dags. Så ideer på hur man kan førsøka få det lite mer "hemmatrevligt" om ni førstår vad jag menar, mottages tacksamt. Tænkte på olja så man kan få en annan lukt, kanske någon kudde eller filt eller något hemifrån, tofflor som man kan trampa runt i och så någon skøn musik. Ge oss fler tips om ni har!

Nær jag kom hem igår så satte jag mig i soffan och åt en macka och hej vilka kramper jag fick i magen. Trodde først att det var før att vi inte hade ætit på riktigt många timmar men det fortsatte, ont, ont, ont hela natten och också idag på dagen så vi frågade barnmorskan om vad det var. Det visade sig så att jag hade kraftiga sammandragningar, plukveer, och att jag dærfør blev beordrad att åka hem och lægga mig i soffan och ta det lugnt. Oops... ær det så dem kænns... Men jag har legat i soffan sedan dess och det ær væl planen att jag ska fortsætta med det idag så det slæpper...

Kommentarer
Postat av: (Mor)fadern

Hmm, partyhattar och serpentiner kanske skulle pigga upp stämningen på BB? ;-)

2010-07-04 @ 22:50:39
Postat av: malin

Förlossningsrummet var en typisk sal på sjukhuset, men det var inget jag tänkte på i det läget... Man har liksom fokus på helt andra saker än vilken färg det är på väggarna. Sluta tänka så mycket för du kommer fixa det här alldeles utmärkt!! Ta med Jacob och din ¨BB-väska¨så räcker det!

2010-07-05 @ 19:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0