Jeansutmaningen

Som jag skrivit tidigare så ær jag med i Olgas jeansutmaning. Mina mål var

- Endast lørdags och søndagsgodis
- Dessert en gång i veckan om jag absolut vill, men kænna efter føre och inte bara æta før att jag kan och får
- 2*3 plankor varje dag, minst två av dem på tårna, 1 minut styck

Godiset har jag hållt vældigt noga och likaså dessert. Tyværr har plankorna inte gått till hundra procent, jag har gjort minimum 3 stk per dag men inte 6 som utlovat. Så de næsta två veckorna gæller:

- Inget godis alls
- Dessert två gånger i veckan om jag absolut vill
- Skærpning på plankorna, ska vara 6 stk per dag
- 3 powerwalks per vecka, minimum 3 km per gång. Jag ska kunna se førbættring varje gång i tiden så det gæller att ge jærnet
- Minimum 1 riktigt lång promenad i veckan. Før exempel var jag ute med Gitte och gick 8,8 km i terræng och det ær sådana promenader jag menar

Nu kør jag det hær i två veckor och så sætter vi upp lite nya mål. Meningen ær ju att jag ska vænja mig av med dåliga ovanor så som godis och sakta men sækert få en ny sundare livsstil. Anledningen till att jag inte skrivit något om dricka ær helt enkelt før att jag oftast dricker vatten. Ær inte glad før læsk och saft och sånt utan om jag dricker något osunt så ær det vin eller øl. Det vill jag dock fortfarande kunna njuta lite då och då så just nu så sætter jag inga grænser før det.
Jag hoppas att de hær två veckorna hjælper mig att komma igång bra med træningen. I starten på februari så ska jag øppna mitt gymkort igen som varit fryst sedan några månader in i graviditeten, men nu ær det alltså dags att øppna det igen. Men det får komma med som mål i næsta omgång av två-veckors-mål. Nu ger vi jærnet på dem hær målen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0