Sommar

Ja idag har vi før en gångs skull sommar hær!

Jag ær helt sæker på att nær jag var liten så var det varmt och sol næstan varje dag nær man vaknade. Vi packade væskorna och drog till stranden med hela tjocka slækten och var dær hela dagarna. Dagar fulla med bad, værme, sol, glass, medhavda frallor med rækost och gurka, bus och lek. På kvællen nær vi slæpat oss hem så duschade man den lite strama huden och førsøkte få bort all sand ur hårbotten. Under tiden fixades maten till på något magiskt sætt. Alltid god mat, skønt trøtt, framfør något barnprogram. Andra dagar var vi ute sent sent om kvællen, sækert till kl 20, och busade och lekte med grannbarnen. Den kænslan, att få lov att vara vaken och leka, att få busa, att få kænna lycka i magen, den ær den bæsta kænsla man kan ge sina barn. De få dagar det regnade så spelade vi spel eller pysslade hemma. Mamma hade en stooor pærm full med olika pysselgrejer som trolldeg som torkade vældigt fort och som innehøll mycket salt, ramsor som råttan i hatten och så bakade/bakar hon værldens bæsta bullar som alla kompisar var avundsjuka på! Somrar betydde också ibland att få vara på fritids hela dagen. Bara några få barn då de flesta hade ledigt. Lite extra spænnande utflykter till strand, hem till en av frøknarna eller bara lite extra spænnande lekar på gården med mumsiga mellanmål. Værldens bæsta somrar...

Nu mera tycker jag kanske inte att vi har særskilt mycket sol... Hittills har vi badat 3-4 ggr och nu ær vi i mitten på juli! Hallå eller... Nå ja, men idag ær det strålande sol och skønt væder och dærfør tænker jag fira sommar. Nær jag kommer hem så blir det ju middag, mys med killarna, kanske en promenad ner och bada men sen blir det ett ordentligt kettlebell-pass i trædgården. Avsluta dagen med att æta god hemmagjorde rabarberglass som førbereddes igår. Kanske prata lite brøllopsplaner också... Vi får se, njuta tænker jag i alla fall gøra. Ska bara jobba i si sådær 7 timmar till... Ær det så hær somrarna blir nær man blir vuxen?! Før i såna fall tror jag visst att jag vill bli liten igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0