Hjælp mig med diagnos tack!

Okej here goes.
Skrutt hade feber från ca kl 21 igår fram tills før ca en timme sen. Han var uppe på 38,9 som mest så vi har haft en aningen strulig natt. Han vægrade sin grøt imorse men kækade ett halvt ægg mosat med smør och så drack han ersættning. Har gett honom lite katrinplommonjuice också då han har lite strul med hård mage men det har vi gjort i någon vecka nu och det har aldrig varit något problem. Nu helt pløtsligt nær febern har førsvunnit så har han børjat spy! Han kaskadspyr inte utan bara småspyr lite hela tiden. Har bytat 12 bodies på 2 timmar och nu har jag inga kvar... Funderar på att svepa in honom i en handduk så får han ligga i den. Men frågan ær nu vad ska jag gøra? Vad ær det før fel? Om han liksom hade spytt "ordentligt" så hade man ju bara fått rækna med magsjuka eller nåt sånt men det hær med att småspy hela tiden. Vad ær det? Han ær ok pigg, lite gnællig, annars. Vaken ca 2 tim åt gången som vanligt och så sover han en liten stund. Vet som sagt inte vad som ær fel - någon som vet? Något jag ska/inte ska gøra?

Hjælp mig nu alla som har barn!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hmmmm låter skumt men det kanske är någon form av magsjuka ändå :( Pratade med Linn igår å William spydde oxå en massa gånger å han har haft feber innan oxå ........ Brukar han förövrigt äta ägg kanske kan ha varit det annars ???? Man vet aldrig med dom små liven ;) Hoppas det går över fort Kraaam

2011-03-27 @ 16:26:50
Postat av: Jossan

Hej vännen. Filippa har vart likadan. När febern släppt så kaskadspyr hon ifs. Vi vet inte heller vad det beror på men har hänt varje gång hon haft feber. Efteråt har hon vart slö, somnat och sen vart pigg som vanligt..... Se bara till att han får i sig vätska, att barn spyr kan bero på uttorkning, de mår illa av det. Kram

2011-03-27 @ 18:05:27
Postat av: Ulrica

Får han i sig vätska? Prova att ge någon tesked åt gången, men ofta. Om han spyr tappar ha vätska, salter och mineraler. Har du något vätskeersättning hemma, annars ska jag leta upp något recept jag har liggande någonstans.



Kram till er båda

2011-03-27 @ 18:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0