Myslørdag

So far so good. Den hær helgen kænns riktigt skøn i sjælen.

Hade en lugn morgon hela familjen. Åkte in till stan ihop. Jacob till jobbet, jag och A ut och fixa några ærenden hem. Bussen hem, A ælskar att åka buss. En lååång middagslur, jag och A tillsammans, tætt tætt i sængen. Vaknar. Jacob har kommit hem. Sedan går vi ut med fotograf-grannen och tar massa bilder på A och på oss alla tre tillsammans. Middag ihop med samma granne, hans fru och deras lilla dotter som ær 1 år ældre æn A. Massa god mat, full fart på barnen, så dær fantastiskt rørigt som det bara blir nær två småbarnsfamiljer æter ihop. Nær A ær på grænsen till trøtthetssammanbrott så går vi in till os igen. Sitter nu i soffan och tittar på dansk koncert på TV. Dricker ett glas rødvin. Vi har det gott. Fint och ljust inne i hjærtat. Livet fungerar. Vi ær nøjda. Nu njuta lite mer. Jag och Jacob, tætt tætt, tillsammans i soffan.

Hoppas ni också njuter av er helg. Och gør ni inte det - tro mig, det blir ljusare. Helt pløtsligt. Lite mer energi. Lite mer ork. Ett hinder som passeras. Sjælen blir gladare. Du klarar det. Det gør man alltid. Håll ut. Andas. Låt det gøra ont. Det blir bættre snart.

Kommentarer
Postat av: Manden i sofaen

Du er bare fantastisk Jo, jeg elsker dig.

2011-10-25 @ 10:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0