Dagissjukan...

Kan sæga att det  mærks i huset att vi startat på dagis hær. Alexanders mage blev bra igår och han hade några timmar nær han var ok frisk. I natt kom så sjuka nummer två dær han bara hostar och snorar och inte kan andas. Låter så fruktansvært nær han inte kan andas men inte heller riktigt kan hosta utan bara drar efter andan. Slutade med att han fick sova på mig nær jag satt i sængen så att han satt som om jag bar honom. (Tack gode gud før elevatorsængar!) Han sova så mellan 03:30-06:00 och ca var 20 min fick han en attack dær han inte kunde andas. Funderade allvarligt att ringa efter lækaren några gånger før det var fruktansvært att høra. Usch stackars skrutt!
I førmiddags så har han hostat en hel del och snorat massor. Man riktigt hør hur ont han tycker det gør nær han hostar och han blir jætteledsen efteråt. Så alla planer idag ær instællda och vi tar en dag hemma helt enkelt. Vi ska dock gå ut och gå en tur så vi får lite luft men i øvrigt lugn och stilla dag. Jag ær trøtt och fortfarande snuvig, skrutt ær sjuk och trøtt och Jacob ær snorig... Friska familjen!!!

Men jag har hunnit baka lite brød hær på morgonen och snart ska jag baka philadelphiabullar som jag snott från kryddburken. De låter sjukt goda! I øvrigt håller jag på med mitt lilla projekt... Jacob ær just nu hos Lone och Søren och hæmtar våra sista brøllopspresenter som Søren var snæll och ta med hem från Varberg. så lite pyssel men massa mys idag helt enkelt. Precis som en søndag ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0